• 1394/04/12 - 07:30
  • - تعداد بازدید: 572
  • - تعداد بازدید کنندگان: 572
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

توصيه هاي مهم تغذيه اي در ماه مبارک رمضان اسلايد ضيافت

امام علي (ع) مي فرمايند: هرکه در حال گرسنگي غذا بخورد، و خوب غذا بجود و هنوز اشتها دارد از غذا دست بکشد، و هنگام دفع، خود را نگه ندارد، جز به بيماري مرگ گرفتار نمي شود. v در زمان افطار نمودن بمنظور جلوگيري از سوء هاضمه توصيه اکيد مي گردد از مصرف آب خودداري شود. جهت رفع تشنگي تنها با يک ليوان نوشيدني گرم افطار را باز نموده و در حين خوردن افطار، از نوشيدن مايعات جدا خودداري شود. در صورت تشنگي زياد بهتر است همراه با افطار، سوپ که 95 % آن از مايعات تشکيل شده است ميل شود.

277081.mp3 توصيه هاي مهم تغذيه اي در ماه مبارک رمضان اسلايد ضيافت

امام علي (ع) مي فرمايند: هرکه در حال گرسنگي غذا بخورد، و خوب غذا بجود و هنوز اشتها دارد از غذا دست بکشد، و هنگام دفع، خود را نگه ندارد، جز به بيماري مرگ گرفتار نمي شود.


  در زمان افطار نمودن بمنظور جلوگيري از سوء هاضمه توصيه اکيد مي گردد از مصرف آب خودداري شود. جهت رفع تشنگي تنها با يک ليوان نوشيدني گرم افطار را باز نموده و در حين خوردن افطار، از نوشيدن مايعات جدا خودداري شود. در صورت تشنگي زياد بهتر است همراه با افطار، سوپ که 95 % آن از مايعات تشکيل شده است ميل شود.


  با توجه به اينکه در افطار تنوع غذايي زياد است توصيه اکيد بر اين است که غذا به آرامي و خوب جويده شود به طوري که طعم غذا در دهان احساس و سپس بلع شود.



  توصيه اکيد بر آن است که مصرف مايعات و ميوه يک ساعت پس از خوردن افطاري شروع و تا قبل از خواب در صورت نياز نوشيده شود.



   چنانچه نکات فوق به درستي رعايت شود شما در سحر نياز به نوشيدن مايعات نداريد و تنها با مصرف يک ليوان و بعضا بدون نياز به آب و تنها با خوردن سحري روزه گرفتن براي شما قابل تحمل خواهد بود. حتي اگر فعاليت جسماني در طول روز داشته باشيد.


واحد تغذيه و رژيم درماني


منبع:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي


  • گروه اخبار : [اخبار پايگاه]
  • کد خبر : 277081
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings